Notice: Constant automattic\jetpack\extensions\social_previews\FEATURE_NAME already defined in /home4/lolocohe/public_html/nyfrenchgeek/wp-content/plugins/jetpack/extensions/blocks/social-previews/social-previews.php on line 14
Sans Objet, Saturday Nov 10th, BAM * NY French Geek

Sans Objet, Saturday Nov 10th, BAM

Posted on October 26, 2012 by admin

Sans Objet, Saturday Nov 10th, BAM

Highlights

  • No refunds. All sales are final.
  • Orchestra seats worth $ 45 (plus $ 1 for facility fees)
  • Coupons are only valid on November 10th, 2012 at 7:30 PM at the following location: Peter Jay Sharp Building, BAM Howard Gilman Opera House: 30 Lafayette Ave, Brooklyn, NY 11217
  • If you want to be seated next to a friend who purchased a ticket with us, send an email.

30% OFF: Sans Objet, directed by Aurelien Bory @ BAM, November 10th, 2012 at 7:30 PM – Orchestra Seats

Renowned nouveau cirque ensemble Compagnie 111 returns to BAM following their BAM debut The Seven Boards of Skill (2008 Next Wave), with the US premiere of the darkly playful Sans Objet, as part of the 30th Next Wave Festival.

An astonishing and harmonious meeting of technology and artistry.” —La Dépêche (France)

Under a vast black tarpaulin something is stirring. The plastic sheeting crackles like melting ice as it unfurls to reveal the thing beneath. In the middle of the stage is an enormous industrial robotic arm, the sort you see in car adverts. It looks like the clenched fist of a bionic arm: heavy, muscular and angry.”Matt Trueman, Guardian (UK)

At once ominous and strangely beautiful, Aurélien Bory’s Sans Objet is an acrobatic dialogue between man and machine. Situated onstage, a large object shrouded in black plastic begins to move—its robot head peering out into the audience, exuding an eerie sentience. Two men in suits appear, responding to the object (a real-life automotive prototype from the 1970s) with a language of precise, mechanized movement. Soon enough, the men and the machine move in tandem, performing a captivating ballet between soul and steel that examines where one stops and the other begins.

A unique performance you shouldn’t miss! (check the video)

Conditions

  • Offre non remboursable
  • Place Orchestre valant initialement $ 45 (plus $ 1 pour les “processing fees”)
  • Voucher valide uniquement le 10 Novembre à 19h30 à l’adresse suivante: Peter Jay Sharp Building, BAM Howard Gilman Opera House: 30 Lafayette Ave, Brooklyn, NY 11217
  • Si vous souhaitez etre à coté d’une personne qui a déjà acheté son ticket, contactez nous

30% OFF: Sans Objet dirigé par Aurelien Bory au BAM , le 10 Novembre, 2012 à 19:30 – Place Orchestre

A la fois inquiétant et étrangement beau, Sans Objet d’Aurélien Bory est un dialogue acrobatique entre l’homme et la machine. Situé sur scène, un grand objet enveloppé dans du plastique noir commence à bouger, sa tête de robot scrute l’auditoire, exsudant une sensibilité étrange. Deux hommes en costumes apparaissent, répondant à l’objet (un vrai prototype automobile des années 1970) avec un langage précis et des mouvements mécaniques. Assez rapidement, les hommes et la machine bougent en tandem, réalisant un ballet envoûtant entre l’âme et de l’acier qui examine où l’un s’arrête et où commence l’autre.

Le BAM est une institution culturelle reconnue internationalement, grâce à son festival annuel, The Next Wave Festival créé il y a 30 ans. Très connu pour ses spectacles avant-gardistes, c’est l’endroit où il faut absolument aller si vous ne voulez pas passer pour un touriste/inculte !

Avec Sans objet j’ai voulu introduire sur scène un robot industriel ayant la force de déplacer des éléments de décor aussi bien que des acteurs. La machine devient un protagoniste à part entière. Il s’agit d’un bras articulé, mécanique. On l’utilise comme une marionnette – un être 100% technologique – dans son dialogue avec un homme contemporain ordinaire. Ces personnages sont obligés de cohabiter sur scène, dans l’impossibilité de s’ignorer. C’est comme si l’homme d’aujourd’hui était composé de deux facettes : il est encore du côté de l’humain, mais de plus en plus dans la technologie. Ce rapport entre l’homme et la machine est en pleine évolution. Le robot est arrivé dans le monde industriel dans les années 70 ; l’idée est de l’extraire de son milieu en le plaçant sur scène. Il devient sans objet, acteur. On observe un double mouvement : le robot tend à s’humaniser, et l’homme à se robotiser. La performance est au coeur de cette question. Autrefois, pour mettre à l’épreuve ses capacités, il se mesurait à l’animal. Aujourd’hui le défi est dans la technologie. Ainsi dans la surprise de sa danse avec l’homme, le robot déplacé de son contexte industriel – devenu fonctionnellement inutile–, nous rappelle à la nature même de l’art : être absolument sans objet ?“Aurélien Bory

Cette performance promet d’etre incroyable. Regardez la video

Pour continuer à philosopher sur l’oeuvre et sur le thème de la déshumanisation, un tres bon article de Jean-Jacques Delfour sur Le Monde

via
BunchOP, BAM Next Wave Festival: Sans Objet

Some young couples who are facing different soundness problem, these individuals can buy remedies from the Web without any problem. Unconditionally, one of the wonderful place where buyers can purchase medicines is Internet. One of the best treatment for disability to get or keep an hard-on is Viagra. Today sundry articles were published about viagra substitute. You may have heard about “where to buy viagra“. Various companies describe it as “how to get viagra“. Sure, for a lot of guys, bringing up the problem in the first place is the toughest step. The most common potentially serious side effects of such medications like Viagra is headache. Contact your doctor if you have any dangerous side effect that does not go away. The very important point make sure that when you buy medicines like Viagra online, you get real preparation. Some of the web-sites offer really hazardous fakes.